Sažetak (hrvatski) | Bajke i dječji crtani filmovi te njihovi šaroliki likovi utjelovljuju gotovo sve potrebe koje se nalaze u Maslowljevoj piramidi potreba. Ovakav koncept primijenio se u radu radionica s djecom s oštećenjem sluha i govorno-jezičnim teškoćama u okviru Poliklinike SUVAG, s ciljem njihova osnaživanja i socijalnog razvoja, omogućujući time jačanje zaštitnih čimbenika. Radionice su provedene u okviru preventivnih programa sprječavanja neprihvatljivih oblika ponašanja. Korištenjem bajki i crtanih filmova napustio se svijet zbilje i realnosti te „ušuljalo“ u neku drugu dimenziju u kojoj su najdublja značenja različita za svaku osobu. Nastojalo se potaknuti dječju maštu i osvijestiti osnovna pitanja i probleme s kojim se djeca susreću u užoj i široj društvenoj zajednici. Na taj su način usvojene jednostavne, ali snažne poruke koje će ih pratiti u budućem životu. Kroz bajke i dječje crtane filmove, koristeći se Maslowljevom hijerarhijom ljudskih potreba te verbotonalnim načelima, obrascima, postupcima, pojmovima i sintagmama, dobio se referentni okvir razumijevanja bajkovitog materijala te uvid u dječje želje i težnje. Ujedno, sama su djeca osvijestila i razumjela vlastite osjećaje i potrebe, kao i osjećaje i potrebe drugih. Počelo se s D potrebama kroz određene bajke i crtane filmove (primjerice, Ivica i Marica - potreba za hranom, Princeza i žabac - potreba za vodom, Mala sirena - potreba za zrakom, Vuk i tri praščića - potreba za sigurnošću životnog prostora, itd.), a nastavilo s B potrebama (primjerice, Zvonar crkve Notre Dame - potreba za ljubavlju, Carevo novo ruho - potreba za samopoštovanjem, Pinokio ili Aladin - potreba za samoostvarenjem, itd.) |