Naslov (hrvatski) Izazov teleterapije – logopedska terapija u sjeni pandemije COVID-19
Naslov (engleski) Challenge of teletherapy - Speech and Language therapy under the shadow Of COVID-19
Autor Darija Hercigonja Salamoni
Autor Ana Rendulić
Autorova ustanova (Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija
Sažetak (hrvatski) Proglašenje COVID-19 pandemije u ožujku 2020. godine rezultiralo je privremenom obustavom pružanja logopedske terapije u standardnom obliku i znatnim povećanjem korištenja usluga logopedske teleterapije u sustavu zdravstva. Budući da je mišljenje i zadovoljstvo korisnika i njihovih roditelja/skrbnika provedenom teleterapijom značajan čimbenik koji može utjecati na učinkovitost terapije i budućnost teleterapije u logopediji, cilj je bio ispitati mišljenje korisnika i/ ili njihovih roditelja/ skrbnika o provedenoj teleterapiji, otkriti što korisnici vide kao prednosti, a što kao nedostatke ovakvog načina rada i doznati njihovo mišljenje o provođenju iste izvan okvira COVID-19 pandemije. Za potrebe ovog istraživanja oblikovan je anonimni upitnik s 19 pitanja pod nazivom „Logopedska terapija na daljinu - stavovi korisnika“, sastavljen pomoću
platforme Survey Monkey. Upitnik je ispunilo 252 sudionika, koji su tijekom COVID-19 pandemije sudjelovali u nekom od oblika teleterapije. U istraživanju su sudjelovali korisnici stariji od 16 godina koji su mogli samostalno ispuniti anketu i roditelji/skrbnici djece mlađe od 16 godina, te roditelji/skrbnici odraslih osoba koji nisu mogli samostalno ispuniti anketu, a bili su uključeni u neki od oblika logopedske terapije na daljinu u sustavu zdravstva. Od ukupnog broja sudionika, njih 79,2 %, izjasnilo se zadovoljnim pruženom uslugom. Kao najznačajniju prednost teleterapije vide dostupnost logopedske terapije tijekom izolacije i/ili bolesti, te kontinuitet u radu. Od 252 sudionika, njih 137 (54,46 %) smatra da bi terapija na daljinu
trebala postati jedan od uobičajenih oblika logopedskog rada i nakon COVID-19 pandemije. Rezultati koji su dobiveni analizom odgovora sudionika o zadovoljstvu, kao i navedenim prednostima logopedske teleterapije, potiču na razmišljanje o mogućnosti uređenja terapije na daljinu u sustavu zdravstva Republike Hrvatske kao dijela redovite ponude u načinima provođenja logopedske usluge.
Sažetak (engleski) The global outbreak of the COVID-19 pandemic in 2020 necessitated the temporary suspension of in-person speech therapy services, leading to a significant surge in the utilization of telepractice within the healthcare system. Understanding the clients’ opinions, satisfaction, and preferences regarding teletherapy is crucial for evaluating its effectiveness and future integration. This study aimed to explore the advantages and disadvantages of teletherapy as perceived by clients, as well as their perspectives on its implementation beyond the context of the COVID-19 pandemic. A web-based survey titled “Speech and Language Teletherapy - Clients’ Experience” was developed and completed by 252 participants. The survey targeted clients above the age of sixteen capable of respondingindependently and parents/guardians of those who could not, as well as parents/guardians of children under sixteen receiving teletherapy within the healthcare system. The survey consisted of 19 questions designed to gather data on client experiences with teletherapy. Among the respondents, 79.2% expressed satisfaction with the teletherapy services provided. The most significant advantages reported were the availability of speech therapy during isolation and/or illness, as well as its the continuity. Out of the total respondents, 54.46% (137 individuals) believed that teletherapy should continue as a regular form of speech and language therapy even
after the COVID-19 pandemic. The findings from the analysis of participant responses regarding satisfaction and perceived advantages of speech and language teletherapy suggest the potential integration of teletherapy as a routine offering within the speech and language therapy services of the Republic of Croatia’s healthcare system. The perspectives and preferences of clients, as outlined in this study, can guide future policy decisions and facilitate the effective and sustainable integration of teletherapy services beyond the pandemic era.
Ključne riječi (hrvatski)
COVID-19 pandemija, teleterapija, logopedska terapija, stavovi korisnika, zdravstveni sustav
Ključne riječi (engleski)
COVID-19 pandemic, teletherapy, speech and language therapy, client experience, healthcare system
Jezik hrvatski
Jezik engleski
Vrsta publikacije Znanstveni rad - Izvorni znanstveni rad
Status objave Objavljen
Vrsta recenzije Recenziran - domaća recenzija
Verzija publikacije Objavljena verzija rada (izdavačev PDF)
Naslov časopisa Logopedija
Brojčani podaci vol. 13, br. 1, str. 29-38
p-ISSN 1330-5484
e-ISSN 1849-4706
DOI https://doi.org/10.31299/log.13.1.4
URN:NBN urn:nbn:hr:257:883463
Datum objave publikacije 2023
URL dokumenta https://hrcak.srce.hr/308617
Vrsta resursa Tekst
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-10 19:55:21