Abstract (croatian) | U svijetu u kojem je, zahvaljujući razvoju tehnologije, sve na dohvat ruke, percepcija se sve više sužava, motorika odumire, socio-emocionalno se otuđujemo, a istovremeno se broj djece s poremećajem pažnje, komunikacijskim i specifičnim jezičnim poteškoćama – što sve uzrokuje poteškoće u učenju – povećava.
Ova radionica ima cilj ukazati na apsurd još uvijek raširenog razmišljanja da jezik, govor i matematičko-logičko zaključivanje pripadaju glavi, a kretanje i senzo-motorički razvoj pripadaju tijelu. Polaznici/a/ma se na iskustveni način želi podići svijest o suštinskoj ulozi kretanja u poticanju socio-emocionalnog, spoznajnog i psiho-senzomotoričkog razvoja, što je sve preduvjet za kvalitetan razvoj govorno-jezične komunikacije. Osvještavat će se prostorni oblici, razine, putovi, akcije i odnosi, istraživat će se različite kvalitete pokreta, kao i poticati kreativnost u plesno-situacijskoj igri te upućivati na promišljanje kakvu ulogu ove aktivnosti imaju u formiranju i kreiranju jezično oblikovane misli. Aktivnosti će biti praćene glazbom i / ili kratkim govornim cjelinama uz primjere poticanja uspješnijeg percipiranja i pravilnijeg izgovaranja glasova hrvatskog jezika putem funkcionalnih makropokreta.
Radionica je temeljena na posebnim metodskim postupcima verbotonalne metode – stimulacijama pokretom, koji se već više od pola stoljeća primjenjuju u radu s djecom s poteškoćama u razvoju, a zbog svoje prilagodljivosti i sveobuhvatnosti primjenjivi su i na djecu urednog razvoja. Štoviše, spomenuta problematika odmaka od prave prirode čovjeka koja u prvom redu podrazumijeva sposobnost kretanja i izvođenja manualnih radnji, nameće nužnost i dužnost uvođenja aktivnosti pokretnih igara, kreativnog pokreta i plesa dramatizacijskog karaktera u sve sfere bavljenja djetetovim razvojem, omogućujući mu istraživanje vlastite individue i interesa u svijetu prihvaćanja različitosti i uživanja prava na dostupnost kreativnih programa. |